مومیایی کروکودیل‌‌‌‌‏های مصر دوباره آزمایش شدند؛ نتیجه تحقیق داشنمندان را شگفت‌‏زده کرد

دانشمندان و اعضای موزه ملی آثار باستانی در هلند، با تحقیقی مجدد بر روی مومیایی کروکودیل‌‌‌‌‏هایی که پیشتر در مصر کشف شده بود، به نتایج شگفت انگیزی دست یافتند.

این مومیایی‌‌‌‌‏ها اولین بار در سال ۱۹۹۶ با سی‌‌‌‌‏تی‌‌‌‌‏اسکن آزمایش شدند و نتایج نشان داد که داخل هر مومیایی دو کروکودیل بود.

چندی پیش یکی از مومیایی‌‌‌‌‏های سه متری کروکودیل با سی‌‌‌‌‏تی اسکن سه بعدی جدیدی مورد آزمایش قرار گرفت و نتایج نشان داد که علاوه بر دو کروکودیل، ۴۷ بچه کروکودیل هم داخل مومیایی پیچیده شده‌‌‌‌‏اند.

این کشف تازه به دانشمندان دید تازه‌‌‌‌‏ای از روش‌‌‌‌‏های مومیایی کردن کروکودیل‌‌‌‌‏ها داده است. همچنین یک سنگ طلسم هم داخل پارچه کتانی مومیایی یافت شد.

این موزه در گزارشی نوشت : « انتظار نداشتیم با سی‌‌‌‌‏تی اسکن سه بعدی به کشف جدیدی دست پیدا کنیم. خیلی عجیب بود که تعداد زیادی بچه کروکودیل را داخل مومیایی دیدیم. »

مصر شناسان این موزه اعلام کردند که مومیایی کردن این کروکودیل‌‌‌‌‏ها با هم، به منظور ادای احترام به « سوبک »، خدای رودخانه نیل بوده است. مصریان باستان از کروکودیل‌‌‌‌‏ها در استخر و معابد نگهداری کرده و آنها را به احترام سوبک، با جواهرات آذین می‌‌‌‌‏کردند.

در اساطیر مصر، خدای رودخانه نیل، سری با شکل کروکودیل داشت. مصریان با مومیایی کردن کروکودیل‌‌‌‌‏ها از وی خواستار حفاظت از خود می‌‌‌‌‏شدند.

سگ در کنار نرده‌‏ها شروع به ناله می‌‏کند؛ صدایی که پس از آن شنیده می‌‏شود صاحبش را شوکه می‌‏کند

آیا می‌‌‏دانید معنی X در این پیامک چیست؟

چگونه راهب دیوانه، مقام فاسد و زنش را با جارو از معبد بیرون انداخت