دانش, هوا و فضا

تصاویری جدید از مریخ با رنگ‌هایی متفاوت همراه با کشف یک طرح عجیب

(University of Arizona/JPL/NASA)

در تصویر جدیدی که ناسا از سیاره سرخ منتشر کرده است، رنگ‌های دیگری غیر از رنگ سرخ ، نظیر بنفش و آبی دیده می‌شود، که ظاهراً مربوط به یک ناحیه آتشفشانی است.

ورونیکا بری، از دانشمندان ناسا و دانشگاه آریزونا در گفتگو با سی‌ان‌ان می‌گوید منطقه آبی رنگ می‌تواند آب‌های یخ زده باشد.

با این حال لسلی تامپاری، دیگر دانشمند ناسا معتقد است که با توجه به اینکه توان تشخیص تمام طیف‌های رنگی وجود ندارد، این رنگ‌ها ممکن است کاذب باشد و در آن ناحیه چیز خاصی وجود نداشته باشد.

تخمین زده می‌شود که محدوده مورد نظر حدود ۱۶ متر عرض داشته باشد و بین سال‌های ۲۰۱۶ تا فوریه ۲۰۱۹ تشکیل شده باشد.

تامپاری افزود بیش از ۵۰۰ دهانه آتشفشان روی مریخ کشف شده که مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. وی گفت از اینکه  سطح مریخ پویا و فعال است شگفت‌زده هستند.

دوربین هایریس که بر روی مدارگرد اکتشافی مریخ نصب شده است در سال ۲۰۰۵ به فضا پرتاب شده و تاکنون تصاویر زیادی را مخابره کرده است.

در تصویر جالب دیگری که به تازگی به دست آمده، شکل جالبی شبیه به لوگوی مجموعه تلویزیونی پیشتازان فضا دیده می‌شود.

پیشتازان فضا نام یک مجموعه علمی تخیلی تلویزیونی بود که بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۹ در آمریکا ساخته شد که در بسیاری از کشور‌های جهان نیز پخش شد.

رأی دادگاهی در لندن : جنایت چین علیه بشریت / برداشت اجباری اعضای بدن زندانیان